Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2015

ΣΙΔΗΡΟΣ- ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΓΙΆΥΤΟ ΤΟ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΙΧΝΟΣΤΟΙΧΕΙΟ











Ο σίδηρος υπάρχει στο σώμα μας σε ποσό 3,5γρ έως 4,5 γρ. 
Τα 2/3 αυτού του ποσού είναι μέσα στην αιμοσφαιρίνη, το υπόλοιπο είναι αποθηκευμένο στο συκώτι μας,στη σπλήνα και στους μυς. Η αναιμία που οφείλεται στην έλλειψη σιδήρου διαγνώστηκε για πρώτη φορά πριν από 3.500 χρόνια!

Συμπτώματα έλλειψης: 


  • Αναιμία
  • Κόπωση
  • Μειωμένη αντοχή
  • Χλωμό πρόσωπο
  • Αϋπνία
  • Ταχυπαλμία
  • Κώφωση
  • Ζαλάδες
  • Πονοκέφαλοι
  • Δύσπνοια 



Δοσολογία:

Τα νεογέννητα μωρά, τα παιδιά, οι αθλητές, οι χορτοφάγοι και οι έγκυες γυναίκες έχουν μεγαλύτερες ανάγκες από την πρόσληψη σιδήρου.Γενικά στους ενήλικες οι συνιστώμενες δόσεις κυμαίνονται από 15-18mg καθημερινά.


Θεραπευτικές χρήσεις του σιδήρου:
  • Δρα κατά της χρόνιας κόπωσης
  • Βοηθά στην ανάπτυξη
  • Ανακουφίζει από τους πόνους περιόδου
  • Λειτουργεί κατά των μειωμένων διανοητικών επιδόσεων
  • Λειτουργεί στην ανάπτυξη αντίστασης κατά των μολύνσεων  

Πού υπάρχει ο σίδηρος:

Εκτός από το μοσχαρίσιο κρέας και συκώτι που όλοι γνωρίζουμε, ο σίδηρος υπάρχει σε τροφές όπως η σόγια,το σογιάλευρο,οι ξηροί καρποί,τα θαλασσινά,τα όσπρια,τα δημητριακά ολικής άλεσης,ψωμί πιτυρούχο,σκόνη κακάο, μαγιά μπύρας, σαρδέλες,σπλήνα κ.α.





Πηγή:
Διατροφικός οδηγός για βιταμίνες και ιχνοστοιχεία εκδ.Πορφύρα













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου