Παρασκευή, 17 Απριλίου 2015

Είναι τελικά το αβοκάντο super food?

Θρεπτικά πυκνά τρόφιμα(super foods) είναι εκείνα που παρέχουν σημαντικές ποσότητες βιταμινών, μετάλλων και άλλων θρεπτικών συστατικών, με σχετικά λίγες θερμίδες, ένα απλό παράδειγμα είναι το γνωστό σε όλους μας αυγό!!
Αλλά και το αβοκάντο είναι μια εξαιρετική επιλογή καθώς το ένα πέμπτο του μέσου αβοκάντο, μας δίνει 50 θερμίδες και  σχεδόν 20 βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, καθιστώντας το έτσι, στις πρώτες θέσεις στην κατηγορία με τα  πιο θρεπτικά πυκνά τρόφιμα.

Περιέχει βιταμίνες B, K, E, υψηλά επίπεδα σε κάλιο και αρκετές φυτικές ίνες.Μία τυπική μερίδα του αβοκάντο(100g) παρέχει στον οργανισμό μας ικανοποιητικά επίπεδα των αντιοξειδωτικών βιταμινών  βιταμίνη C και  βιταμίνη Ε.
Επιπλέον μας εφοδιάζει με φυτοστερόλες και καροτενοειδή, όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη.
Το αβοκάντο είναι ουσιαστικά το μόνο φρούτο που περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά (καλό λίπος)!
Περίπου 75% της ενέργειας ενός αβοκάντο προέρχεται από το λίπος, τα περισσότερα εκ των οποίων (67% του συνολικού λίπους) είναι μονοακόρεστο λίπος ως ελαϊκό οξύ.
Η ολική σύνθεση λίπους  είναι περίπου (κατά προσέγγιση):
1% ω-3 λιπαρά οξέα,
14% ω-6 λιπαρά οξέα, 
71% ω-9 λιπαρά οξέα
Η περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά ανέρχεται σε 14% του συνολικού λίπους. 
Το αβοκάντο μπορεί να λειτουργήσει βοηθητικά στην αύξηση της απορρόφησης των λιποδιαλυτών θρεπτικών συστατικών όπως οι βιταμίνες Α, D, Κ και Ε!

Χρησιμοποιείται κυρίως σε ορεκτικά και σαλάτες. Συναντάται όμως επίσης σε συνταγές για σάλτσες και σούπες,στο ψωμί αντί για βούτυρο στα γλυκά αλλά και στα φαγητά και σε κρέμες για μωρά .

Το αβοκάντο χρησιμοποιείται επίσης στην κοσμητολογία, σε διάφορες κρέμες προσώπου για ενυδατική δράση.







πηγή: enwikipidia.avocado
http://www.californiaavocado.com/nutrition/nutrients

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου