Τετάρτη, 20 Μαΐου 2015

Πόσο σημαντικό είναι το νερό στην απώλεια κιλών?Γνωρίζουμε το νερό σε ποσοστό% στην σύσταση σώματος

Το νερό είναι το κύριο συστατικό της άλιπης μάζας, η 100στιαία αναλογία του νερού στην άλιπη μάζα είναι 73%.
 Το 60%  περίπου του σωματικού βάρους ενός υγιούς ενήλικα αποτελείται από νερό!
Το νερό αντιπροσωπεύει λοιπόν,το βασικό συστατικό όλων των ζωντανών οργανισμών και είναι βασικό για τη διατήρηση της ζωής.
 Στις γυναίκες (που φυσιολογικά έχουν περισσότερο λιπώδη ιστό σε σχέση με τους άνδρες) η εκατοστιαία αναλογία του σωματικού  νερού είναι γύρω στα 55-60%, ενώ στους άνδρες 60-62%.
Η 100στιαία αναλογία του νερού είναι σαφώς μεγαλύτερη στην παιδική ηλικία και μειώνεται σταδιακά με το πέρας  της ηλικίας, όπου και μπορούμε να δούμε στους ηλικιωμένους ποσοστά της τάξης του 45%.Το νερό επίσης μειώνεται με την αύξηση του αποθηκευμένου λίπους.
Το νερό επιτελεί πολλές βιολογικές λειτουργίες όπως :


1.Διευκολύνει τις διαδικασίες της πέψης


2.Μεταφέρει ένζυμα, ορμόνες και γλυκόζη στα κύτταρα


3.Είναι διαλύτης σημαντικών ουσιών για τον οργανισμό,απομακρύνει τα υπολείμματα του μεταβολισμού


4.Μεταφέρει οξυγόνο και θρεπτικά στοιχεία στα κύτταρα


5.Αποτελεί πηγή μεταλλικών αλάτων


6.Ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος


Ο ανθρώπινος οργανισμός αποβάλει κάθε πρωί αλλά και σε όλη την διάρκεια της ημέρας μια καθορισμένη ποσότητα νερού που πρέπει να αντικαθίσταται τακτικά. Απώλειες νερού γύρω στο 10% του σωματικού βάρους μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την κατάσταση υγείας και ευεξίας του ατόμου.Μικρές μεταβολές βάρους σε λίγες ώρες ή και ημέρες είναι εντελώς φυσιολογικές και μπορεί να οφείλονται στην κατακράτηση νερού.Όταν η μείωση βάρους πραγματοποιείται μέσα σε λίγες μέρες είναι πολύ πιθανόν αυτό να γίνεται σε βάρος του συνολικού νερού και συνεπώς και της άλιπης μάζας.Για να υπάρξουν μεταβολές στην λιπώδη μάζα θα χρειαστεί να περάσει ένα διάστημα βδομάδων..


Συνεπώς για να εκτιμήσετε τις μεταβολές της σωματικής σας σύστασης είναι απαραίτητο να έχετε υπόψιν ότι:



  • Η απλή μείωση του βάρους που συνοδεύεται από αμετάβλητο ποσοστό λίπους(δηλ. χάνουμε βάρος και δε χάνουμε λίπος), δείχνει ότι το σώμα έχει χάσει απλώς νερό ή και ακόμα χειρότερα μυική μάζα, για παράδειγμα μετά από σάουνα ή μια δίαιτα που υπόσχεται να χάσουμε 3-5 κιλά σε 1 βδομάδα!
  • Η αύξηση του βάρους συνοδευόμενη από μία μείωση του λίπους,δείχνει αύξηση της πολύτιμης μυϊκής μάζας.Όταν το βάρος και το σωματικό λίπος ελαττώνονται ταυτόχρονα, αυτό σημαίνει ότι η δίαιτα αποδίδει και χάνεται λίπος.
  • Όταν το ποσοστό του λίπους είναι υψηλό ή η μυϊκή μάζα μειωμένη,καταγράφεται πάντα ένα πολύ χαμηλό ποσοστό νερού στο σώμα.   
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Μία δίαιτα ή θεραπεία αδυνατίσματος, είναι απαραίτητο να στοχεύει στην απώλεια λιπώδους μάζας και όχι στην απώλεια μυϊκής μάζας και νερού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου