Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2015

Γιατί να προτιμάμε το πρόβειο και γίδινο γιαούρτι;

  
Ίσως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του γίδινου γάλακτος είναι ότι  είναι πιο πολύ ανεκτό σε πολλά άτομα με δυσανεξία ή αλλεργία στις πρωτεΐνες του αγελαδινού γάλακτος. Αρκετές έρευνες έδειξαν ότι οι πρωτεΐνες άλφα-καζεΐνη, άλφα- s1-καζεΐνη  και βήτα- καζεΐνη που υπάρχουν σε αφθονία στο αγελαδινό γάλα και δημιουργούν φλεγμονές, απουσιάζουν στο γίδινο.
Ένα βιολογικό,στραγγιστό και ζυμωμένο με τη βοήθεια ζωντανών βακτηρίων γίδινο και πρόβειο γιαούρτι έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό και είναι απαλλαγμένο από τοξίνες και αντιβιοτικά των αγελάδων.
Το γίδινο γιαούρτι είναι μια υγιεινή, ελαφριά, θρεπτική και ιδιαίτερα εύπεπτη  τροφή και είναι ιδανική για όλες τις ηλικίες.Δίνει μια αίσθηση κορεσμού παρέχοντας λίγες θερμίδες και είναι
ιδανικό σνακ σ΄ένα πρόγραμμα διατροφής. Είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας καθώς και σε :
  1. Βιταμίνη Α 
  2. Βιταμίνες του συμπλέγματος Β
  3. Ασβέστιο
  4. Φώσφορο
  5. Ψευδάργυρο
  6. Ιώδιο( 58.1% σε 1 φλιτζάνι)
Τα βακτήρια που περιέχονται στο πρόβειο καθώς και στο κατσικίσιο γιαούρτι βοηθούν τον οργανισμό από τυχόν γαστρεντερικές διαταραχές, καθώς αποκαθιστούν την ισορροπία της εντερικής χλωρίδας που είναι σημαντική για τη σωστή λειτουργία του εντέρου  και την αποφυγή γαστρεντερικών προβλημάτων. Επιπλέον η καθημερινή κατανάλωση πρόβειου και κατσικίσιου γιαουρτιού  βοηθά στις λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος  ενώ είναι ιδιαίτερα ευεργετικό όταν ένα άτομο παίρνει αντιβιοτικά.
Τέλος, έχει αναφερθεί ότι έχει αντιγηραντική δράση.

Πηγή: Βίβλος Υγείας σελ. 362,Γιώργος Μηνούδης

Της Καρασαββίδου Σοφίας 
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος ΑτειΘ.

1 σχόλιο: