Τρίτη, 3 Νοεμβρίου 2015

Βιταμίνη C -Ασπίδα κατά της γρίπης και του κρυολογήματος

Η βιταμίνη C είναι ιδιαίτερα σημαντική για το ανοσοποιητικό μας σύστημα και για την υγεία των ιστών του οργανισμού. Επειδή είναι υδατοδιαλυτή, ο οργανισμός μας δεν μπορεί να την αποθηκεύσει γι αυτό χρειάζεται να προσλαμβάνεται καθημερινά μια ικανοποιητική ποσότητα από την διατροφή.
Για να εξασφαλίσουμε μια σωστή επάρκεια είναι αναγκαίο να καταναλώνουμε καθημερινά 4-5 φρούτα και σαλάτες από φρέσκα λαχανικά.

















Τα συμπτώματα έλλειψης της βιταμίνης C :

-Αδυναμία/ κόπωση
-Μυικοί πόνοι και πόνοι των αρθρώσεων
-Συχνά κρυολογήματα και ευερεθιστότητα
-Διαταραχές ύπνου

-Τριχόπτωση
-Ρυτίδες, ζάρες, κιρσοί
-Ουλίτιδα
-Αιμορροΐδες

              Ποιες τροφές περιέχουν την βιταμίνη C :
*Μούρα,  Βατόμουρα,  Ακτινίδια,  Πορτοκάλια , Λεμόνια,  Γκρέιπφρουτ, Φράουλες,Ανανάς,Μάγκο
*Κρεμμύδια,  Σέσκουλα,  Αρακάς, Μπρόκολο, Σπανάκι, Σπαράγγια
*Τόφου σόγιας, Πατάτες, Ντομάτες, Συκώτι χοιρινό, Αγκινάρες, κόκκινη πιπεριά και πράσινη

                          


Να θυμάστε ότι:

* Όσοι παίρνουν ασπιρίνη, βαρβιτουρικά και κορτικοστεροειδή φάρμακα και  αντισυλληπτικά επιβάλλεται να παίρνουν μεγαλύτερη δόση (πάνω από 600mg)

* Η υπερβολική δόση της βιταμίνης C δεν είναι τοξική αλλά μπορεί να προκαλέσει διάρροια και ερεθισμούς στο δέρμα

*Όποιος παίρνει σε καθημερινή βάση βιταμίνη C από φαρμακευτικά παρασκευάσματα πρέπει να ενημερώσει τον γιατρό ή τον διαιτολόγο του, γιατί μπορεί να επηρεαστούν οι εξετάσεις του αίματος και του σακχαρώδη διαβήτη

*Όσοι καπνίζουν ή ζουν σε βιομηχανικές περιοχές χρειάζονται μεγαλύτερη ποσότητα της βιταμίνης C γιατί το μονοξείδιο του άνθρακα καταστρέφει την βιταμίνη

*Όσοι πάσχουν από διαβήτη, από λοιμώδεις νόσους ή από γαστρικά έλκη και δωδεκαδακτυλικά χρειάζονται και αυτοί μεγαλύτερη ποσότητα

*Όσοι  έχουν έντονο στρες και όσοι αθλούνται σε καθημερινή βάση
χρειάζονται ακόμη μεγαλύτερη ποσότητα

Πηγή:
Διατροφικός οδηγός για βιταμίνες και ιχνοστοιχεία εκδ.Πορφύρα
Της Καρασαββίδου Σοφίας 
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος ΑτειΘ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου