Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017

ΒΙΤΑΜΙΝΗ Η – Η βιταμίνη του δέρματος, των μαλλιών κ.α.



Ίσως πολλοί από εμάς δεν γνωρίζουν ποια είναι η βιταμίνη Η (βιοτίνη) αλλά η σπουδαιότητα της είναι ευρέως διαδεδομένη για πολλές και διάφορες θεραπευτικές χρήσεις όπως είναι αυτής της πτώσης και της λαμπερότητας των μαλλιών ,της σταθεροποίησης του σακχάρου, αλλά και στις παθήσεις του δέρματος.. Η βιοτίνη είναι παρούσα στις περισσότερες τροφές αλλά σε μικρές συγκεντρώσεις. Οι σημαντικότερες πηγές  είναι το  συκώτι, τα γαλακτοκομικά, τα προϊόντα ολικής αλέσεως κ.α.



 Τα συμπτώματα της ανεπάρκειας της βιοτίνης είναι:
·         Ξηρότητα του προσώπου και του δέρματος στα μωρά και συνεχείς διάρροιες

·         Προβλήματα δερματικής φύσεως και έντονη τριχόπτωση στους ενήλικες

·         Πόνοι στις αρθρώσεις και τους μυς

·         Καταθλιπτική διάθεση, κόπωση

·         Απώλεια  αντανακλαστικών





Να θυμάστε ότι:

-Το ωμό ασπράδι αυγού εμποδίζει την απορρόφηση της βιοτίνης

- Το αλκόολ,τα οιστρογόνα και η λήψη αντιβιοτικών αυξάνει την ανάγκη για επιπλέον πρόσληψη της βιοτίνης

-Σε συνδυασμό με τις βιταμίνες του συμπλέγματος Β αλλά και με την βιταμίνη Α εγγυάται την άριστη υγεία του δέρματος



Πού μπορούμε να βρούμε την βιοτίνη?

Η καλύτερη πηγή πρόσληψης της βιταμίνης Η ή αλλιώς βιοτίνης, είναι το συκώτι  το μοσχαρίσιο, το χοιρινό αλλά και το βοδινό. Άλλες τροφές που περιέχουν βιταμίνη Η είναι τα γαλακτοκομικά, το αυγό, οι σαρδέλες, τα μανιτάρια, τα καρύδια, τα φυστίκια, τα αμύγδαλα, το καστανό ρύζι, η σόγια, τα δημητριακά ολικής άλεσης, οι νιφάδες βρώμης κ.α.

Οι εκτιμώμενες μέσες απαιτήσεις για την βιοτίνη είναι 30-35μg/ημέρα




Πηγές:
-Οδηγός για βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.Tracy Parker .p.28-29
-Εγχειρίδιο διατροφής. Hans Konrad Biesalski,Peter Grimm,p.186-187

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου