Σάββατο, 20 Ιανουαρίου 2018

Μαγνήσιο για τις κράμπες ,το στρες,τους πόνους περιόδου,τα νευρικά τικ



Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του σώματος καθώς συμμετέχει σε πολλές βιοχημικές διαδικασίες του οργανισμού όπως είναι αυτή του μεταβολισμού των πρωτεϊνών. Είναι το τέταρτο κατά σειρά άφθονο στο ανθρώπινο σώμα σε ποσοστό που ξεπερνά το 60% μέσα στα ενεργειακά εργοστάσια του κάθε κυττάρου,δηλαδή τα μιτοχόνδρια.
Πολλές επιδημιολογικές μελέτες έχουν δείξει ότι  η έλλειψη μαγνησίου είναι συχνή και προκαλεί συμπτώματα όπως κράμπες, μυϊκούς σπασμούς,καρδιακή αρρυθμία,αναιμία ακόμα και ανορεξία.

 Οι θεραπευτικές χρήσεις του μαγνησίου είναι πολλές ,μερικές από τι οποίες είναι:

- βοηθά στην κατάθλιψη,το στρες και την αυπνία
- ηρεμεί από συχνούς νευρικούς πονοκεφάλους και ημικρανίες
- στους πόνους περιόδου
- στους μυϊκούς πόνους και στις κράμπες των κάτω άκρων
- στην υπέρταση
- στην χρόνια κόπωση
- στο άσθμα


Οι ανάγκες σε Mg καθορίζονται στα 3-4.5 mg/kg βάρους σώματος και βασίστηκαν σε μελέτες ισοζυγίου.Αυτό σημαίνει μια συνιστώμενη πρόσληψη της τάξης του 400mg για τους άνδρες και 300mg για τις γυναίκες, με τις ανάγκες να αυξάνονται στην εγκυμοσύνη και τον θηλασμό.

Οι τροφές που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο είναι ελάχιστες, όπως  η βρώμη,τα φουντούκια,το ρύζι, τα προϊόντα των δημητριακών ολικής άλεσης,η κολοκύθα,το σπανάκι, το τόφου και οι ηλιόσποροι.

Τα συμπτώματα υπερδοσολογίας μαγνησίου εμφανίζονται σπάνια και είναι τοξικό μόνο σε άτομα που υποφέρουν από ενοχλήσεις στα νεφρά.

Τα αντισυλληπτικά,η υπερβολική κατανάλωση καφέ και τσαγιού,το στρες και το άγχος επηρεάζουν αρνητικά την πρόσληψη μαγνησίου.

Της 
Καρασαββίδου Σοφίας
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος ΑΤΕΙΘ.

Πηγές/Βιβλιογραφία:
Διατροφικές διαταραχές και η αντιμετώπιση τους Bob Palmer,University of Leicester.UK

Διατροφικός οδηγός για βιταμίνες και ιχνοστοιχεία εκδ.Πορφύρα
Εγχειρίδιο διατροφής.Hans Koranrad Bielsaski


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου